Kaapstad(2) - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Hans Hulsenboom - WaarBenJij.nu Kaapstad(2) - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Hans Hulsenboom - WaarBenJij.nu

Kaapstad(2)

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Hans

19 Maart 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Wat foto.'s plaatsen op deze site betreft is het echt n drama,en je moet engelen geduld hebben.
Morgen zal ik weer en poging ondenemen.
ff wat over de mensen hier.
Ik heb div.mensen gesproken,diehie in kaapstad wonen.
Een mevrouw, woont met haar man zo' n 42 jaar in deze stad.
Ze zegt dat je als blanke er nooit bijhoort.
Je komt als bleekscheet niet tussen de echte Z.Afrikaanders.
Ze vormen n soort clan.We respecteren elkaar,en hebben elkaar in deze moderne matschappij nodig.Van hoog tot laag zie je hier dat de zwart gekleurde gemeenschap hard werkt om de zaak draiiende te houden.
De blanken die je ziet,vormen een minderheid en zijn vaak welgestelden.
Of hebben een eigen zaak,winkel,oid.
Overdag is het best veilig in het grootste deel van Kaapstad,maar kom niet als rijke blanke in de krottenwijken aan de rand van van bijv de tafelbeg of town ship. Snachts gelden er in Kaapstad andere wetten dan overdag,
Men adviseert dan ook: blijf s'avonds binnen!
Zo liep ik vandaag een beetje door de stad te dwalen,viel mijn oog op een shop met daar boven : hair cutter,
Ik dacht,he ff kijken daarbinnen,
Blijkt t niet alleen een kapper te zijn,maar hij verkocht ook, kleding en Z.A. prularia.
Meteen viel mijn oog op n briefje naast de kappersspiegel : cutting and washing :80 Rnd (8 euro) en gepensioneerde 45 Rnd.
Das spek vr mijn bek :-):-):-)
Ik tegen die kapper : mij benne 65 jaar,enne.... ik ook vr die prijs he! !
Hij keek mij vreemd aan en zei,dat ik jonger was.
Ik mijn paspoort laten zien ( hahaha) Toen kwam hij met n sterk argument : ja alleen voor locals he!! Lachend gaf ik hem gelijk.
Gezellig gekletst mee die kapper tijdens t knippen,begon hij te praten over scheren.
Ik moet geen polenaise aan mijn lijf hebben met zo'n scheermes,.
Dus mooi afgewimpeldAlleen wassen en knippen.Dat is de afspraak:-):-)
Twas zo gezellig,dat hij op het laatst zei :45 Rnd mijnheer.
Heb toch maar 80 Rnd gegeven.
Twas n blanke Zuid Afrikaan met gevoel voor humor en blij dat er klant in zijn toko was.
(jammer voor Linda,maar mijn haar is weer vr een maandje gekortwiekt)
Van sommige ZuidAfrikaanders daar versta ik geen hout van.
Moeilijk verstaanbaar engels vermengd met een niet aan te duiden taaltje( wrscnlijk dialect) .
Enfin,wat je allemaal in zo'n grote metropool tegen komt en ziet,dat maakt wel indruk.
Een ding is zeker: ik vind het een gezellige,moderne stad.

Morgen naar Robben Eiland.
Wordt vervolgd.

  • 19 Maart 2015 - 21:14

    Stan Godschalk Tilburg:

    Tilburg, 19 maart '15.

    Hallo Hans,

    Leuk, om via je mails, deelgenoot te mogen zijn van
    je reis door Afrika, rijk aan variatie.
    Je beschrijft de mooie indrukken die je opdoet, van
    je aktiviteiten.
    Een geweldige ervaring, lijkt me !
    Een fijne voorzetting in Zuid Afrika.
    Met een groet, Stan uit Tilburg.

  • 19 Maart 2015 - 21:58

    Petra:

    hoi Hans,

    Je belevenissen weer gevolgd. Jammer van de Tafelberg...
    Wel weer een leuke ontmoeting bij de plaatselijke kapper. Zo zie je maar dat hele simpele dingen ook leuk kan zijn. Jouw fototoestel was even buiten werking, nu had Wim pech met zijn toestel.
    Hij had foto's gemaakt en plots weigerde het toestel. Werd later gloeiend heet terwijl het afstond.
    Dan maar in "Limbabme" foto's gemaakt met de tablet.
    Morgen kijken we naar je foto's, hopen dat het lukt.
    Liefs van ons en tot horens. Wim en Petra


  • 19 Maart 2015 - 22:14

    Cees En Gerda:

    hoi Hans.

    leuk om te lezen over Kaapstad en vooral over de kapper! Haha
    Flink gekortwiekt dus....geen rasta..? hadden wij wel willen zien als je terug bent.
    Veel plezier morgen en zeker nog veel plezier de laatste dagen. Wat is het toch snel gegaan jouw vakantie. geniet ervan! liefs Cees en Gerda

  • 20 Maart 2015 - 08:49

    Kees Hamers:

    Never a dull moment in Kaapstad
    Als je nu probeert om plat-Borks te praten, dan gaat het beter
    Nog heel veel plezier en mooie contacten
    groeten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hans

Gepensioneerd. Houdt van sport met name mountain bike ,wielrennen, schaatsen op Noren, wandelen en fitness, welke ik allen actief beoefen. Verder als er nog tijd over is ga ik met regelmaat naar de sauna, om het nog aanwezige luie zweet er uit te persen! Ik houd ook van lezen : wetenschappelijk ( o.a. sience), maandbladen of lees zomaar alles wat los en vast zit waarbij je niet zoveel hoeft na te denken. En last but not least :ik heb 3 schattten van kleinkinderen waar natuurlijk ook aandacht aan besteedt wordt ( altijd gezellig :-) )

Actief sinds 24 Jan. 2015
Verslag gelezen: 271
Totaal aantal bezoekers 11214

Voorgaande reizen:

27 Februari 2015 - 25 Maart 2015

Reis naar Afrika

Landen bezocht: