Kaapstad(1) - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Hans Hulsenboom - WaarBenJij.nu Kaapstad(1) - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Hans Hulsenboom - WaarBenJij.nu

Kaapstad(1)

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Hans

18 Maart 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hallo, hier ben ik weer.
De vlucht uit Livingstone naar kaapstad verliep redelijk vlot.
Waarbij de tussenlanding in Johannesburg bij mij wat verwondering op riep.
Wauw,wat is dit een groot vliegveld.Het leek wel een stad in een stad.
Ik werd door een of andere security guide begeleid voor mijn local transfer,.Maar goed ook,we deden er bijna 15 minuten over voordat ik voor de juiste gate stond vr mijn verdere reis naar Kaapstad.
Aangekomen, s'avonds 21.00 uur, stond iemand op mij te wachten,(had ik van te voren over gebeld).
Wat denk je, zet die gast mij bij t verkeerde hotel af.
Gelukkig, was ik om n uur of 23.00 in het Protea Hotel President.,waar ik uiteindelijk moest zijn.
Vooral dat laatste woordje,daar ging het om.
Blijkbaar heeft Kaapstad n stuk of 8 soorten Protea Hotels.
Je moet het maar net treffen.
De volgende dag de stad verkennen.Het is echt een miljoenen stad( 3,8 milj)
Het is na Johannesburg de grootste stad van Z.A.
Hij wordt ook wel Moederstad genoemd,ivm met de tafelberg,
Het klimaat is nu gunstig. Gem. 19 gr.C. Gem. neerslag 20 mm.
De tafelberg is het symbool van Kaapstad.De platte bovenkant is 3 km breed en bekend is de Devils Peak en de lion's Head,met als hoogste punt 1086 m.
Vanochtend bleek mijn voorgevoel uit te komen.
Mij werd, aan de voet van de tafelberg, ontraden om niet naar boven te wandelen.Dit vanwege de lage bewolking en mist rond de berg,
Ja,wat doe je dan in zo'n geval: klimmen,met die geit!! Mistlamp op........
Nee hoor.......Hansje is natuurlijk niet ongevoelig voor deskundig advies.
Dan maar met de kabelbaan omhoog.
Ook mooi,maar t zicht over kaapstad werd geheel ontrokken door de bewolking.
We zaten eigenlijk boven de wolken.
Ik heb daar nog een wandeling van zo'n 45 min.gedaan( klipspringerwalk)
Na wat foto's en filmpjes geschoten te hebben,stond ikn a zo'n 4 uur weer met beide beentjes onder aan de berg( ook met kabelbaan nr beneden)
Wordt vervolgd.

  • 19 Maart 2015 - 19:40

    Cees En Gerda :

    Hoi Hans.
    wat een onderneming in Kaapstad en gelukkig heb je nog op tijd het hotel gevonden anders was het op straat slapen

  • 19 Maart 2015 - 19:50

    Francis En Piet:

    Wat ben je toch een wereldreiziger Hans en heerlijk om je verhalen te lezen. Wat dacht je, nu ben ik toch in Afrika, dan nog maar even Zuid Afrika erbij. Nog heel mooie dagen daar.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hans

Gepensioneerd. Houdt van sport met name mountain bike ,wielrennen, schaatsen op Noren, wandelen en fitness, welke ik allen actief beoefen. Verder als er nog tijd over is ga ik met regelmaat naar de sauna, om het nog aanwezige luie zweet er uit te persen! Ik houd ook van lezen : wetenschappelijk ( o.a. sience), maandbladen of lees zomaar alles wat los en vast zit waarbij je niet zoveel hoeft na te denken. En last but not least :ik heb 3 schattten van kleinkinderen waar natuurlijk ook aandacht aan besteedt wordt ( altijd gezellig :-) )

Actief sinds 24 Jan. 2015
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 11212

Voorgaande reizen:

27 Februari 2015 - 25 Maart 2015

Reis naar Afrika

Landen bezocht: