Victoria falls en Livingstone Island - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Hans Hulsenboom - WaarBenJij.nu Victoria falls en Livingstone Island - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Hans Hulsenboom - WaarBenJij.nu

Victoria falls en Livingstone Island

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Hans

15 Maart 2015 | Zambia, Livingstone

ff in het kort over de fals en het Island.
Gisteren n micro flight van n half uur boven en rond de watervallen gedaan.
Heel bijzonder,heel laag over het water gevlogen,waarbij de piloot voortdurend info gaf, welke ik via mijn helm hoorde.
Wij zijn ook over t Zambezi nat.park gevlogen en olifanten in en bij de gelijknamige rivier gezien.
Er stond veel wind,zodat de piloot alle " zeilen"moest bij zetten om dat ding stabiel in de lucht te houden.
Maar had wel vertrouwen in hem hoor.
Heb na afloop n CD gekocht met foto's en n stuk of 10 korte filmpjes.

Vandaag om 10.uur opgehaald voor n voettocht met guide langs de watervallen. Hij vertelde 100 uit over hoogte en het ontdekken van Livingstone van deze watervallen.
Na afloop werd ik opgehaald door n andere guide en die bracht mij nr n speedboat voor n overtocht naar Livingstone Island.
Na een welkoms drankje gingen we, gewapend met poncho, tot aan de rand van de falls.
Die poncho'swaren idd nodig,want t leek wel of het regende.
Zo dicht bij de rand van een waterval was ik nooit,wat een donderend geraas.
We werden goed in de gaten gehouden en moesten onder begeleiding elkaars hand goed vast houden.( hahaha,was leuk gezicht 6 volwassenen aan t handje vd gids)
Er zijn door de guide verschillinde foto's genomen met mijn toestel.
Achteraf bleek mijn t(ik was niet de enige) toestel behoorlijk nat geworden.
Gevolg: ik kan de daar gemaakte foto's niet meer oproepen.
Wel heb ik n paar foto's met mijn tel.genomen
Thuis zal ik verder kijken of de " verdwenen" foto's alsog boven water komen..
Ook n paar DVD gekocht voor t geval dat......
Toch goed gegokt!
Hierbij treffen jullie n paar foto's van de vlucht boven en aan de rand van...
Groetjes, Hans

  • 15 Maart 2015 - 17:08

    M.HULSENBOOM:

    Hallo Hans,
    Leuk om weer eens een berichtje en foto's van je te zien.
    Voor zover ik heb gelezen gaat alles gelukkig goed, maar het is en blijft toch een hele onderneming.
    Iedereen wil wel een graantje meepikken, zoals je zelf schrijft, maar ja ALLE mensen zijn hetzelfde als het over geld gaat.
    Wij zien echt uit naar je "plaatjes" als je weer thuis komt.
    Nou broeder, het ga je goed, geniet maat lekker van je reis, want m.i. maak je dit maar een keer mee in je leven.
    P.S. Bloeien de rozen in Afrika mooier dan bij jou voor de deur??? (als ze zijn gesnoeid)
    De groetjes van ons beiden, en we zien weer uit naar je volgende belevenis
    Tiny en Martin.



  • 15 Maart 2015 - 17:36

    Sjack Buermans:

    Hi globetrotter,

    Het is en blijft geweldig te lezen wat jij zoal meemaakt. Duidelijk is dat iedere euro dubbeldik geïnvesteerd is in deze levensreis. Wij zien ook uit naar de presentatie van je reis en de daarbij horende foto's en anekdotes. Goed gedaan man !!

    Ik lees dat je daar erg op je hoede moet blijven wil het kostenplaatje niet uit de hand lopen. Hier alles oké. Het weer is nog steeds kvdb...bereid je maar voor op een koude terugkomst, ook al loopt het kwik hier langzaam op.

    De hartelijke groetjes uut Duuven.
    Sjack & Vera

  • 15 Maart 2015 - 18:42

    Rinus:

    Hoi Hans.
    Wat heb je een leuke reis uitgekozen.
    Ziet er allemaal indrukwekkend uit in zo'n bromvlieg over de waterval.
    Geniet er nog maar van.
    Groetjes, ook van Lenie.
    Rinus.

  • 15 Maart 2015 - 21:42

    Rosa En Ben:

    Hoi Hans,
    Tof joh,zo boven die enorme Victoria watervallen rond te kunnen vliegen met prachtig weer.
    Lijkt ons zeer indrukwekkend om dit van zo'n hoogte te bekijken.
    Je hebt mooie foto's gemaakt waar wij ook van genieten.
    Het is wat met die gidsen die soms anders willen dan je afspreekt.
    Maar je bent ze tot heden voor geweest.
    Geniet verder van je verblijf in Livingstone.
    Veel plezier en liefs van Rosa en Ben

  • 16 Maart 2015 - 13:05

    Hans:

    hoihoi, het is hier heel erg droog.
    Degroei en bloei van bloemen en planten lopen zo'n 1,5 maand achter.
    Ook hier is de invloed van klimaat vrandering merkbaar.( aldus insiders)
    Dus martin: ik heb hier nog geen bloeiende rozengezien:-)
    btw :hou je je niet in als je wil gaan snoeien!!
    Als k thuis ben ruim ik wel de rommel op!

    Ben trouwens met n" huisbioloog" gisteren heel vroeg op pad geweest om vogels te spotten.
    Het mooie van t verhaal is,dat die man een soort scanner bij de hand had,waarmee hij in een fotoboek
    t bijbehorende vogelgeluid kon laten horen.
    Zo natuur getrouw,dat iid de vogels op dat geluid afkwamen.Heel bijzonder. Eigenlijk kwamen de vogels "op afroep" .(was iets voor Gerard van Gool)
    Het wemelt hier van de vlinders,hagedissen,sprinkhanen en zoals gezegd vogels.
    Kweet niet meer of ik t al gemeld had,maar de eerste avond werd ik geroepe
    n om een aantal wilde olifanten gade te slaan.Die komen zo langs ( de omheinde) lodge park kuieren.
    Verbazing alom natuurlijk een aantal van die logge beesten in je back yard.
    Morgen vertrek ik nr mijn laatste bestemming : kaapstad.
    Heb er zin in en ben benieuwd hoeveel er vernietigd is na de bosbrand rond tafelberg.
    Als dat zo is,zoek ik wel alternatieven.
    Bedankt allmaal vr de leuke reacties en tot schrijfs.
    Groet,
    Hans


  • 20 Maart 2015 - 15:28

    Gerard:

    Hoi Hans ,

    Mooi zo te lezen wat je allemaal meemaakt!
    Ik zou daar tijd te kort hebben om alle vogels (e.a.beesten) te determineren!
    "Vogels op afroep" zoals je dat noemt, haha, werkt hier ook goed hoor! vooral met de spechten en uilen. en de wielewaal natuurlijk die kan je zo naar je toe "spelen"/ fluiten.
    Maak er maar foto's van.

    Heel veel plezier nog en tot later, Gerard groeten ook van Sjan en de rest.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hans

Gepensioneerd. Houdt van sport met name mountain bike ,wielrennen, schaatsen op Noren, wandelen en fitness, welke ik allen actief beoefen. Verder als er nog tijd over is ga ik met regelmaat naar de sauna, om het nog aanwezige luie zweet er uit te persen! Ik houd ook van lezen : wetenschappelijk ( o.a. sience), maandbladen of lees zomaar alles wat los en vast zit waarbij je niet zoveel hoeft na te denken. En last but not least :ik heb 3 schattten van kleinkinderen waar natuurlijk ook aandacht aan besteedt wordt ( altijd gezellig :-) )

Actief sinds 24 Jan. 2015
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 11221

Voorgaande reizen:

27 Februari 2015 - 25 Maart 2015

Reis naar Afrika

Landen bezocht: