Kilimanjaro (3) - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Hans Hulsenboom - WaarBenJij.nu Kilimanjaro (3) - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Hans Hulsenboom - WaarBenJij.nu

Kilimanjaro (3)

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Hans

08 Maart 2015 | Tanzania, Moshi

Vervolg:
Vanuit Machame Camp ( 2834 m ) naar Shira Camp (3749 m ) vertrekken we na een stevig ontbijt over de vele heuvelruggen van de Kili naar de rand van een oude vulkaan (shira Vulkaan ) Deze droge en stoffig aandoede maanlandschap maakt veel indruk .Het advies was ook om je camera te beschermen tegen stofdeltjes en been kappen te dragen,om te voorkomen dat je fijn gruis tussen schoenen en kousen krijgt (blaar vorming )De tocht is qua lengte niet zo lang (6 km ) ,maar behoorlijk stijl. We kregen het voor onze kiezen en het was behoorlijk heftig .
Maar het uitzicht is verbluffend.
We hadden de hele week schitterend weer met veel zon.Slechts een keer heeft het kortstondig behoorlijk geregend
je kon de kili zien schitteren in de zon en je had het gevoel dat je hem bijna kon aanraken.
we zaten inmiddels zo hoog dat we de wolken onder ons in het tropisch regenwoud konden waarnemen..
Vol lof zijn wij over onze guides,neemt niet weg dat ze wat meer en juiste info konden geven over de omgeving of afstand die we nog moesten afleggen.
Wart dat betreft is het echt op zijn Afrikaans ..Komt allemaal wel goed.
Tijdens onze tocht naar het volgend kamp,snelde de porters ,onder luid gejoel aanmoedigingen en high fives van onze kant, met onze bagages keukens,tenten,enz. op hun nek voorbij .
Deze mannen ( en een enkele vrouw ) lopen in sjofele kleren op versleten schoenen in een rap tempo ,springend van de ene obstakel naar het andere naar ons volgend besteming. Dit herhaalt zich elke dag.
Het is altijd dezelfde porter die jouwgrote rugzak draagt.Je krijgt tioch een band met zo'n persoon.
Bij kontak met hem op het Kamp kom je er achter dat deze porter(abdoul) het heel normaal vindt om met zwaar materieel op zijn nek van het ene kamp naar het andere te gaan.
Het gewicht van mijn rugzak was nogal groot omdat ik nog een hele maand in Afrika met zijn.Wat doorpratend en vragen gaf hij wel toe dat het soms zwaar was en gaf dit aan met 50 -50 .een goede(onderhandse) tip aan het eind van de week staat hem dan ook te wachten.
Naast dit werk was hij bus chauffeur Arusha (zie kaartje)
Wordt vervolgd

Hans

Gepensioneerd. Houdt van sport met name mountain bike ,wielrennen, schaatsen op Noren, wandelen en fitness, welke ik allen actief beoefen. Verder als er nog tijd over is ga ik met regelmaat naar de sauna, om het nog aanwezige luie zweet er uit te persen! Ik houd ook van lezen : wetenschappelijk ( o.a. sience), maandbladen of lees zomaar alles wat los en vast zit waarbij je niet zoveel hoeft na te denken. En last but not least :ik heb 3 schattten van kleinkinderen waar natuurlijk ook aandacht aan besteedt wordt ( altijd gezellig :-) )

Actief sinds 24 Jan. 2015