Afrika reis ( Kilimanjaro) - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Hans Hulsenboom - WaarBenJij.nu Afrika reis ( Kilimanjaro) - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Hans Hulsenboom - WaarBenJij.nu

Afrika reis ( Kilimanjaro)

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Hans

26 Januari 2015 | Tanzania, Moshi

De voorbereidingen voor de grote reis zijn bijna voltooid.(26-01-2015)
Deze begonnen vorig jaar mei van het aanmelden bij de expeditie
"Kilimanjaro beklimmen" .
De organisatie van deze expeditie is in handen van Ramon Stoppelenburg
Momenteel zijn er 5 aanmeldingen binnen, terwijl er een max. is van 12 deelnemers.
Intussen veel gelezen over deze 7 daagse uitdaging in "The trekking guide to Africa's highest mountain " van Henry Stedman en een hoop info via google en andere bronnen.
Kortom : ik weet wat mij te wachten staat.

De Kili is 5895 meter hoog en is tevens de hoogste slapende vulkaan van het Afrikaans continent. De berg ligt in het noorden van Tanzania , grenzend aan Kenya
De periode febr. - Mrt is wat weer betreft vrij gunstig voor de beklimming.
Relatief warmste maanden (-5 tot - 8 graden celcius) en op grotere hoogten (3000m - 5900 m) heldere en blauwe lucht in de ochtend/ avond met af en toe overdag korte buien en matig bewolkt. Als er buien zijn op die hoogte dan is dat meestal sneeuw. De gemiddelde sneeuwval op de top is in deze periode ongeveer15 cm. Het is ook een rustig seizoen om nu de trekking te doen.(geen vakantie hoog seizoen)
Een bijkomend voordeel is "de volle maan trek" die zich nu aandient.
We vertrekken om ongeveer 1.00 uur (voorzien van head-light) richting top om , eenmaal daar aangekomen, de zon in zijn volle glorie te zien opkomen. Een deja vu voor mij, zo'n 4,5 jaar geleden Poon Hill ( in de buurt van de Annapurna Base Camp in de Himalaya) mocht ik ook zoiets onvergeetelijks mee maken.
Na de nodige vaccinatie (Tetanus, Hepatitis A,Gele koorts en Malaria tabl. en voor in het geval tabletten tegen hoogte ziekte ) trainingen en aangepaste kleding en nog wat meer klein spul ben ik er bijna klaar voor.
Wordt vervolgd

• 22 Maart 2015 - 14:42

Ine Hulsenboom:

Hoi Hans, Hoe het met je gaat hoef ik je nu niet te vragen. Heb je filmpje gezien, en zie dat jij met volle
    teugen geniet van de natuur. kijk maar uit dat ze je daar niet houden tussen de aapjes.
    Wat heb je veel gezien zeg en hoop dat als je straks weer thuis bent jaren kunt na genieten
    van de mooie avonturen. Net als ik dat doe van mijn reis die ik maakte in Kenia. Petra leerde mij
    hoe ik jou video kon bekijken mooi hoor. de berg die jullie hebben beklommen, zag ik van uit
    Kenia. die is heel hoog ja. nou nog veel vakantie genot van uit nederland,

dag hoor.

van je nichtje Ine Hulsenboom.