Arusha National Park - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Hans Hulsenboom - WaarBenJij.nu Arusha National Park - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Hans Hulsenboom - WaarBenJij.nu

Arusha National Park

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Hans

13 Maart 2015 | Tanzania, Arusha

Je moet hier wel engelen geduld hebben.
Weer de verbinding weggevallen, terwijl ik bijna klaar was met mn verslag.
Opnieuw dus.Eergisteren n deal gemaakt met de eigenaar van n safari bedrijf.Dat ging niet zonder slag of stoot. Het toerisme ligt hier voor ngroot gedeelte op zijn gat.Onderandere door beeldvorming tav Ebola.Terwijl dat
Land duizende kilometers van de ebola bron verwijdert is.
Economische pericelen in europa en amerika zijn daar ook debet aan
Uiteindelijk heb ik toch nog 40%korting kunnen afdingen.Hij vond t niet leuk,maar de volgende dag hebben we er toch iets gezelligs van gemaakt.
We zijn op de deal niet meer terug gekomen.
Het leukste vond ik de voet safari metceen echte onververvalste gewapede ranger.Van heel dichtbij konden we buffels,giraffen,zebra's en apen zien.
Vooral deze laatsten waren ons te snel af. Het was eigenlijk te warm vr alle beesten,de meesten zochten de schaduw op.
Leeuwen zaten nie in het park,ditcom escalatie te voorkomen.
De massai bevolking heb ik ook niet gezien,( misschien waren ze naar de emte of zo:-)
Na n lunch in de jeep hebben we onze safaritocht voort gezet.
Toch n hele dag in zo'n park doorgebracht waarvan ik de flamingo's toch het aandoenlijkst vond.
Kzal er n stel foto'sbijdoen.BTW:
Op you tube staat een 12 minuten durende film over onze beklimmig vn de kili : Intikken : bekijken kilimanjaro,
Ik zit nu in Livingstone en ga zometeen lekker eten.
Morgen n vlucht over de falls gepland.
Horen jullie meer over.
Groetjes,
Hans

• 13 Maart 2015 - 20:48

Kees Hamers:

Ja ja Hans
    Afrika is soms 'polle polle' zoals ze in Kenia zeggen ( rustig aan!). Anders wordt het 'araka araka'. Je weet wel wat dat betekent.
    Ik ga het filmpje opzoeken.
    Nog heel veel kijk- en ontdekplezier.

• 13 Maart 2015 - 21:35

Petra En Wim:

hoi Hans,

Hebben filmpjes gevonden, maar welk filmpje is van jou? Hoe is de titel precies want er staan zoveel filmpjes op verschillende momenten van plaatsen bijv. 3 weken, 2 maanden et .
    Horen het wel van je.Groeten Wim en Petra.

• 13 Maart 2015 - 23:55

Cees En Gerda:

Hoi Hans.

Wat een ervaring dat je de safari tocht hebt gemaakt. Het filmpje hebben we bekeken en het is erg mooi! Op het laatst erg leuk dat je aan het dansen bent met die afrikaantjes.
    Echte een Hollandse polonaise :).
    Geniet er morgen weer van en neem alles goed in je op zodat je straks een mooi verslag in NL kunt brengen. Veel plezier en liefs van ons.

• 13 Maart 2015 - 23:55

Cees En Gerda:

Hoi Hans.

Echte een Hollandse polonaise :).

• 14 Maart 2015 - 13:14

Wim En Petra:

Hoi Hans,

Dank zij Gerda heb ik het filmpje met jou daarop gevonden. Leuk om je te zien genieten.Ook dat de wegwijzers op de top van de berg mooi overeenkwamen met de kaart. Alsof wij er geweest waren...
    Het zijn ook wel genieters die Afrikanen. Er zal daar geen stress zijn.
    Tot horens zal ik maar zeggen.
    Veel liefs van ons. Wim en Petra.

• 14 Maart 2015 - 15:47

Wilma:

Heb nog eens goed gekeken op "waarbenjij" en bij de reisdetails gezien wat, waar, wanneer, op de planning staat. Dus inderdaad hebben we verslagen en foto's over Zuid-Afrika nog tegoed.
    Die synchroongrazende zebra's werkten wel goed mee voor een mooie compositie.
    Wat een veelheid aan indrukken doe jij in een paar weken op.
    Dat wordt nog lang nagenieten.

• 14 Maart 2015 - 18:45

Wim En Petra:

hoi Hans,

Filmpje o.k. Zie het e-mailtje....

Petra.

Hans

Gepensioneerd. Houdt van sport met name mountain bike ,wielrennen, schaatsen op Noren, wandelen en fitness, welke ik allen actief beoefen. Verder als er nog tijd over is ga ik met regelmaat naar de sauna, om het nog aanwezige luie zweet er uit te persen! Ik houd ook van lezen : wetenschappelijk ( o.a. sience), maandbladen of lees zomaar alles wat los en vast zit waarbij je niet zoveel hoeft na te denken. En last but not least :ik heb 3 schattten van kleinkinderen waar natuurlijk ook aandacht aan besteedt wordt ( altijd gezellig :-) )

Actief sinds 24 Jan. 2015