kilimanjaro( slot ) - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Hans Hulsenboom - WaarBenJij.nu kilimanjaro( slot ) - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Hans Hulsenboom - WaarBenJij.nu

kilimanjaro( slot )

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Hans

08 Maart 2015 | Tanzania, Moshi

Na het uurtje slapen, weereten en vertrekken we vanuit Base Camp ( 4600 m )naar het volgende kamp bergafwaarts ( Mweka Camp ( 3100 m )
Dit was ,mede door de vermoeidheid, niet zo'n fijne tocht.
Je loopt met je wandelstokken ,al afremmend, zig- zaggend naar beneden.
Je passeert de boomgrens en probeert de omgeving tot je door te laten dringen.
Maar de vermoeidheid speelt bij ons allemaal parten.
Ik zelf ben geen afdaler, merk ik.
Zeker omdat ik de oudste van de vijf ben gaat dat bij mij behoedzamer.
Ik kwam altijd als laatste aan....so what
De overigen waren Marloes (27),Diana (50), Anita ( 54 ) met oon Mike 27 )
We sluiten de dag af na 11 uur wandelen.
In het Mweka Camp werden we ontvangen met pop corn ,lekker eten,thee,enz,. Dit hadden we wel verdient. Daarna snel je mandje in.... Wat heb ik heerlijk geslapen.
Volgende ochtend,breefing ( geen oxigen meting ) en weer vroeg van start.Dit was de laatste dag.
We zouden de porters en keuken personeel niet nmeer zien.
Dus voordat wij vertrokken hebben wij allemaal .voor ons overbodige spullen verdeelt onder het aan wezige personeel.
Tips werden onderhands gegeven...kortom iedereen was in een blije stemming.
Ik heb nog een toespraak gehouden voor het hele kamp .Zonder hun hulp hadden wij nooit de top kunnen bereieken.
Tevens publiekelijk de verplichte grote tip ( bijna 1000 US$) samen door ons vijven opgebracht overhandigt aan Emanual ( Hoofd gids )
Tav van deze verplichte tip is er nog een hoop gedoe en discussie aan vooraf gegaan. Daar zasl ik jullie niet mee lastig vallen
Er werden liederen gezongen door de hele crew. Heel geellig en leuk
Had nog nooit een polenaise om 7.15 uur in de ochtend gedaan.
Daar dus wel. Er is gefilmd door Mike. Ben benieuwd hoe dat er uit ziet.
Omhelzingen,foto's maken en daar gingen we .
De laatste wandeling naar de Mweka Gate.
Volop groen,kwettrende vogels,maar geen groot wid gezien.
Laatste maal kwamen de porters met ons hebben enn houwen op hun nek voor bij..... Wehebben ze nog even bij de gate gzien en gesproken.
Daarna ibij de uitgang moet je je uitschrijven.
De hoofdgids zou voor een certificaat zorgen,die s'avonds in ons hotel werd uitgereikt.
Met zijn allen weer in de bus op weg naar het hotel.
Na zwaaiend door een paar personeels leden van de crew.
Het zit er op !
Ik ga geen epiloog houden en vertellen waarom ik deze zware tocht gedaan heb.
Het is niet om mij zelf te bewijzen.Ook niet om grenzen te verleggen.
Het was voor mij een uitdaging ,zoals zoveel dingen in je leven.
Dat dit voor mij zo uitpakt zoals het is,daar kan ik geen zinnig antwoord op geven.
Alleen weet ik wel dat conditie opbouw,niet roken,gezond leven een van de belangrijkste peilers zijn waarop je deze prstatie zonder kleer scheuren kunt doen. En natuurlijk niet vergeten : veel geluk !!
Ik heb dit in ieder geval heel graag gedaan en kan hem van mijn bucket- list af strepen.
Bedankt allemaal voor de aanmoedigingen en meer.
Ik ga morgen verder naar Arusha. Kijken wat daar te beleven is.
Blijf mij volgen .De verslagenzijn toch langer dan ik had verwacht,maar hoop dat je het niet vermoeiend vond
Tot over een paar dagen
Hans

  • 08 Maart 2015 - 17:10

    Francis En Piet:

    Hans, we hebben ontzettend genoten van je verslagen met als klap op de vuurpijl het halen van de top. Nogmaals proficiat en we blijven je volgen daar in Afrika.

  • 09 Maart 2015 - 12:28

    Gerda En Cees:

    Niet vermoeiend om te lezen hoor haha maar gewoon een prachtig verhaal!!!!! Liefs Gerda en Cees

  • 09 Maart 2015 - 13:38

    Sjan:

    Hans, een geweldige prestatie hoor! We blijven je op de voet volgen.
    Op naar de watervallen......

  • 09 Maart 2015 - 17:23

    Petra En Wim:

    Hoi broer,
    Vandaag (maandag) al je reisverslagen nog eens op mijn gemakske gelezen.
    Wat een heftige trip naar de kilimajaro.... Knap van jou een geweldige prestatie. Zagen zondag-avond de kilimajaro nog op de tv bij Ivo Nihe met op de voorgrond groot wild....
    Wij blijven je volgen en hopen weer van je mooie reisverslagen te genieten.
    Hier is het nu somber weer. na 1 dag lente-gevoel.
    Liefs van Wim en Petra.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hans

Gepensioneerd. Houdt van sport met name mountain bike ,wielrennen, schaatsen op Noren, wandelen en fitness, welke ik allen actief beoefen. Verder als er nog tijd over is ga ik met regelmaat naar de sauna, om het nog aanwezige luie zweet er uit te persen! Ik houd ook van lezen : wetenschappelijk ( o.a. sience), maandbladen of lees zomaar alles wat los en vast zit waarbij je niet zoveel hoeft na te denken. En last but not least :ik heb 3 schattten van kleinkinderen waar natuurlijk ook aandacht aan besteedt wordt ( altijd gezellig :-) )

Actief sinds 24 Jan. 2015
Verslag gelezen: 1122
Totaal aantal bezoekers 11206

Voorgaande reizen:

27 Februari 2015 - 25 Maart 2015

Reis naar Afrika

Landen bezocht: