Afrika reis (Victoria Watervallen) - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Hans Hulsenboom - WaarBenJij.nu Afrika reis (Victoria Watervallen) - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Hans Hulsenboom - WaarBenJij.nu

Afrika reis (Victoria Watervallen)

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Hans

12 Februari 2015 | Zambia, Livingstone

Wat info over "The Falls "
De Victoria Watervallen liggen op de grens van Zambia en Zimbabwe in het gelijknamig Nat. Park.
De watervallen behoren tot de meest spectaculaire watervallen van de wereld.
Deze watermassa ( 500 miljoen liter per minuut in het hoogseizoen ) stort zich als een "levend" watergordijn van 1609 meter lang zo'n 103 meter naar beneden in de 2660 km lange Zambezi Rivier.
Bij helder weer zijn deze Falls op een afstand van 20 km al te zien.
Niet voor niets heeft de UNESCO deze watervallen tot wereldgoed verklaard.
Dit natuurwonder werd in 1855 ontdekt door David Livingstone.
Hij vernoemde deze watervallen naar de toenmalige Engels koningin Victoria. De Zambiaanse regering vernoemde op hun beurt de stad Livingstone , die op een steenworp afstand ligt van de watervallen, naar de ontdekker van de Falls.
Je kunt er op raften, kanoen , bungee -jumpen, er omheen wandelen of met allerlei vliegend materieel deze watervallen van bovenaf bekijken
Wordt vervolg.

• 12 Februari 2015 - 18:13

Ine En Wil:

Een heel voorspoedige reis toegewenst

• 12 Februari 2015 - 18:54

Wim En Petra:

Sukses met je voorbereidingen!

Wim en Petra

• 12 Februari 2015 - 20:21

Kees:

Heel veel reisplezier

• 12 Februari 2015 - 22:44

Wilma:

Nog 14 dagen voorpret en dan is het tijd voor het echte werk. Ik wens je een onvergeetlijke reis en een prachtige Kilimanjaro-ervaring.
    Wilma

• 14 Februari 2015 - 11:42

Rosa En Ben:

Hoi Hans,
    Leuk je voorbereidende verslagen en foto's gezien te hebben.
    Hierdoor hebben we een indruk opgedaan van je prachtige reis naar Afrika.
    We wensen je alvast een mooie vakantie en zullen je verslagen met plezier lezen.
    Succes Rosa & Ben.

• 17 Februari 2015 - 12:19

Marinus Van De Goor:

Leuk Hans, ik ga je volgen. Goeie reis.

• 19 Februari 2015 - 21:06

Marit:

Hai Hans, No mountain too high !! Good luck ; big HUG X

• 20 Februari 2015 - 01:09

Joost, Amy En Mace:

Ha pap!!

Heb ondertussen de voorbereidingen doorgelezen en alle info over je reis!!!
    Wat ontzettend gaat hoor...ben stiekem wel een beetje jaloers op je hoor :)
    Het lijkt me machtig en vooral wat je schrijft over de zonsopkomst...niet makkelijk in woorden te beschrijven wat dat met je emoties doet op dat moment denk ik!!

Je website heeft al een app-pictogram op mn telefoon gekregen, dus ik zal je ook volgen en meegenieten van je avontuur!!!!
    Kben super trots op je...ook als ik andere mensen vertel over mn gepensioneerde "ouwe" die de kilimanjaro gaat bedwingen! Hoe bijzonder is dat...in tegenstelling tot een gepensioneerde die bv modeltreintjes als hobby heeft ;P haha!!

We zien elkaar nog komende woensdag, maar via dit bericht wensen Amy, Mace en ik jou een wonderschoon, machtig en onvergeetelijk avontuur!!!!
    Dikke kus, we love you en doe wel voorzichtig uiteraard... Want 1 mei 2015 moet je nog een pak aan op onze grote dag ;)

Doei doei dikke knuffel!

• 20 Februari 2015 - 01:09

Joost, Amy En Mace:

Ha pap!!

Heb ondertussen de voorbereidingen doorgelezen en alle info over je reis!!!
    Wat ontzettend gaat hoor...ben stiekem wel een beetje jaloers op je hoor :)

Doei doei dikke knuffel!

• 24 Februari 2015 - 18:49

Francis En Piet:

Heel veel succes en een heel mooie reis.

• 26 Februari 2015 - 18:30

Marianne En Theo De Graaff:

Hoi Hans, nog een nachtje en dan vertrek je.beiden wensen we je in alle opzichten een voorspoedige reis toe. Een maand lijkt lang maar is sneller voorbij dan je denkt, dus haal er alles uit. Nogmaals geniet ervan en in Holland wachten we met zijn allen om te horen hoe je het hebt gehad.Bye Bye de Graafjes

Hans

Gepensioneerd. Houdt van sport met name mountain bike ,wielrennen, schaatsen op Noren, wandelen en fitness, welke ik allen actief beoefen. Verder als er nog tijd over is ga ik met regelmaat naar de sauna, om het nog aanwezige luie zweet er uit te persen! Ik houd ook van lezen : wetenschappelijk ( o.a. sience), maandbladen of lees zomaar alles wat los en vast zit waarbij je niet zoveel hoeft na te denken. En last but not least :ik heb 3 schattten van kleinkinderen waar natuurlijk ook aandacht aan besteedt wordt ( altijd gezellig :-) )

Actief sinds 24 Jan. 2015